Industrijski park Nova Gradiška d.o.o. za razvoj i ulaganje

Sjedište: II Industrijski odvojak 2, 35400 Nova Gradiška
E-mail: info@ipng.hr
Radno vrijeme: Pon-Pet, 07:00 – 15:00

UPRAVA

Tel./Fax: +385 (0) 35 359 910, +385 (0) 35 359 911

Mob.: +385 (0) 91 335 99 10

CENTAR ZA POSLOVNE I MARKETINŠKE USLUGE

Tel.: + 385 (0) 35 332 000

CENTAR ZA INŽENJERING I TEHNOLOGIJSKE USLUGE

Tel: +385 (0) 35 332 219

Mob.: +385 (0) 98 256 000

 

Marketing i brendiranje u redovnom poslovanju

  /  Informacije za poduzetnike   /  Marketing i brendiranje u redovnom poslovanju

Marketing i brendiranje u redovnom poslovanju

Pojmovi marketinga i brendiranja su različiti, ali međusobno povezani pojmovi. Kroz marketing se događa niz aktivnosti za poboljšanje prodaje proizvoda ili usluga, dok brendiranje služi kako bi se proizvod prepoznao kroz simbole, slike, ime i slično.

 

Kako bi se marketinške funkcije uspješno provodile, bitno je istražiti tržište te potrebe i želje kupaca. Kupce je bitno informirati o koristima proizvoda ili usluga, odnosno kakve koristi imaju kupnjom određenog proizvoda. Zanimljiva reklama proizvoda prodaje sam proizvod. Povećana prodaja znači da je i oglašavanje uspješno. Istraživanje tržišta temelji se na pet elemenata, koji su proizvod, cijena, mjesto, promocija i ljudi. 

Dobro postavljenom marketing strategijom postiže se konkurentska prednost. Pitanja koja pomažu unaprjeđenju marketing strategija su Što? Gdje? i Kako?
Pitanje Što? usmjerava na ciljeve koje treba postići, pitanje Gdje? u fokus stavlja tržište, i pitanje Kako? upućuje na resurse i aktivnosti koje će se koristiti.

Networking ili umrežavanje je društveno-ekonomska aktivnost u kojoj se poslovni ljudi istih interesa okupljaju i poslovno djeluju kako bi se bolje poslovalo. Networkingom se uspostavljaju dugoročne veze s poslovnim partnerima i ostalima kako bi poslovanje išlo u pozitivnom smjeru.

Zašto je networking dobar?
Podjela znanja. Networkingom se u krugu ljudi može saznati tko zapošljava, kakav je koji poslodavac i slično. Network, kraće rečeno, omogućuje širi pogled na stvari.

Mogućnosti. Ukoliko netko nema ideju, razmjenom iskustava s drugima može doći trenutak u kojem će se stvoriti ideja, win-win načinom i mnogim drugima.

Povezivanje. Iz same riječi, važno je povezati ljude međusobno. Povezivanje je dobra stvar jer si ljudi međusobno pomažu pružanjem usluga, preporukom poznanstva, što je također dobro i pravovremeno rješenje.

Oglašavanje. Društvene mreže, blogovi i svakodnevno kontaktiranje s ljudima ostavlja dojam. Upravo zbog toga, treba paziti na ponašanje na društvenim mrežama koje su danas zastupljene u velikoj mjeri.

No, kao i sve, i network ima svoje slabosti. Prilikom povezivanja i oglašavanja uvijek treba pripaziti na ostale, jer, nisu svi dobronamjerni. Druga “slaba točka” je ta što networking zahtjeva strpljenje. Sva povezivanja s ljudima i napor uložen u oglašavanje većinom neće odmah donijeti rezultate, već nakon nekog vremena. Sportske aktivnosti, rekreacija i ostali događaji na kojima ima dosta sudionika su prilike za povezivanja te ih treba dobro iskoristiti. Najlakše sklapanje poslova i povezivanja se događaju u ležernoj, opuštenoj atmosferi. Zbog toga, treba okušati svoje network vještine na takvim događanjima.

Poslovna prijateljstva grade se kroz par koraka, a vrlo su značajna. Prvi korak je upoznavanje s osobom i poslovima s kojima se bavi. Nakon upoznavanja, ključna točka je stjecanje povjerenja nakon čega se osobe mogu voditi razgovore na otvoreniji način. Nakon što je poslovno prijateljstvo sklopljeno, osobu I njen rad potrebno je aktivno preporučivati. Kroz poslovna prijateljstva ljudi nadopunjuju svoja znanja.
Brend dolazi od engleske riječi brand, što znači znak, jedinstven simbol, dizajn. Osobnost brenda može se slikovito opisati kroz dva dijela koje brend ima; glavu i srce. Glava predstavlja činjenice koje govore o samom brendu, dok srce predstavlja emocionalne vrijednosti i asocijacije koje mu se pripisuju. Brend kupcu prodaje osjećaj pripadnosti, ljubavi, potvrđivanja i posebnosti, međuzavisnost, kvalitetno partnerstvo, nostalgičnost I inovativnost.

Pravna definicija brenda može se podijeliti prema:
TM – trademark, gdje je vlasništvo zaštićeno, a nije registrirano na svim tržištima.
R – registered, gdje je dijelo zaštićeno I registrirano na svim odabranim tržištima.
C – copyright, gdje je djelo zaštićeno od kopiranja I mora uvijek biti označeno odgovarajućom godinom
SM – servicemark, vlasništvo nad brendom jedinstvena je usluga te ima promotivnu I komunikacijsku ulogu.

 

Primjeri na kojima se označuju brandovi možete vidjeti na sljedećim slikama.

 

 

Brendiranje je temelj uspješnosti dugotrajnog poslovanja, predstavlja svrhu stvaranja jedinstvene percepcije o proizvodu kako bi se kupci odlučili za kupnju tog proizvoda.
Uspjeh u svakom poslovanju rezultat je truda, rada, kreativnosti, vremena i drugih faktora koji su ulagani u njega. Ono daje dugoročne rezultate gdje mogu utjecati na svijest o kvaliteti i namjeni proizvoda. 

Znate li da postoji 12 vrsti brendiranja
To su osobno, brendiranje proizvoda, brendiranje sastojaka, korporativno brendiranje, brendiranje usluga, kobrendiranje, online brendiranje, offline brendiranje, brendiranje bez brenda, geografsko brendiranje, aktivističko brendiranje i brendiranje gradova.

Osobno brendiranje, kao što sama riječ kaže, brendira se osoba, poduzetnik, koja se želi istaknuti. Danas je najpopularnije osobno brendiranje preko instagrama
Brendiranje proizvoda usmjeren je na prepoznatljivost proizvoda. Bitno je smisliti dobar dizajn i kombinaciju boja kako bi bilo prepoznatljivo kupcima.
Sastojci se također mogu brendirati. Neki proizvodi koje proizvođači prodaju isključivo prezentiraju sastojak u tom proizvodu kako bi više privlačio kupce.
Korporativno brendiranje znači oglašavanje cijelog poduzeća, odnosno njegovih proizvoda i usluga.
Brendiranje usluga stavlja naglasak na kvalitetno pružanje usluga kupcima. 
Kobrendiranje je specifična vrsta brendiranja. Dva ili više poduzeća oglašavaju jedan proizvod ili uslugu čime utječu na pozitivan međusobni utjecaj i bolju prepoznatljivost kupaca.
Online brendiranje je zapravo oglašavanje putem interneta. Ovisno o potrebama i željama poduzeća, odabire kako, što i na koji način će se poduzeće oglašavati preko interneta.
Offline brendiranje podrazumijeva sve događaje oglašavanja izvan interneta. Primjer offline oglašavanja mogu biti posjetnice, dojam osobe i slično. To je zapravo kombinacija ljudi i dizajna koji prezentiraju brend.
Brendiranje bez brenda minimalistički je način prezentiranja proizvoda gdje se proizvod brendira sam od sebe. Pakiranje takvog proizvoda je nenametljivo i jednostavno i upravo zbog toga je prepoznatljivo.
Geografsko se brendiranje fokusira na predstavljanje karakteristika regije, samog grada i slično. 
Aktivističkim se brendiranjem želi utjecati na svijest potrošača i potaknuti da pokrenu i razviju svoje poslovanje. 
Gradovi se mogu brendirati svojim vrijednostima, gdje ističu svoje prepoznatljivosti.

 

Za početak je najbitnije postaviti pitanja prema kojima će se definirati način brendiranja. Neka od njih koja bi se mogla izdvojiti su:

– Koja je misija i temeljna vrijednost poduzeća?
– Kako bi opisali svoje poduzeće u tri riječi?
– Po čemu želite biti prepoznatljivi na tržištu?
– Koju razliku biste napravili u svojoj industriji?
– Kako želite da izgleda vaš brend prema kojem biste bili prepoznatljivi?

Brendiranje proizvod, usluge, tvrtku, grad, državu, osobu i ostalo čini prepoznatljivim u očima ciljnih skupina kako bi im se povećala vrijednost. 

 
X